Mans grozs

Ābols un veselība

Āboli ir ļoti bagāti ar vitamīniem un minerālvielām - vairāk nekā 40 dažādu vērtīgu vielu, tajā skaitā kalcijs, dzelzs, magnijs, vitamīni A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C,.

Uz 100 gramiem ābolu enerģētiskā vērtība ir aptuveni 50 kilokaloriju, jo tie sastāv gandrīz tikai no ūdens (85%) un ogļhidrātiem. Ogļhidrātu sastāvu veido 10,4 g cukuru (no kuriem 5,9 g veido fruktoze, 2,4 g glikoze un 2,1 g saharoze) un 2,4 g šķiedrvielas (no kurām aptuveni pusi veido pektīns). Āboli ir labs šķiedrvielu (galvenokārt, ja tiek ēsti ar mizu).

Ņemot vērā faktu, ka ābolos pārsvarā ir ogļhidrāti un ūdens, tiem ir negaidīti zems glikēmiskais indekss, kas variē no 29 līdz 44. Iemesls pārsvarā ir ābolos esošās šķiedrvielas, konkrēti, ūdenī šķīstošās šķiedrvielas (šajā gadījumā runa ir par pektīnu) un antioksidanti.

Vairākos epidemioloģiskajos pētījumos ābolu patēriņu saista ar samazinātu hronisku slimību — sirds un asinsvadu slimību, vēža, astmas, otrā tipa cukura diabēta — attīstības risku. Kā arī Ābolos esošās vielas pazemina holesterīna līmeni asinīs, regulē asinsspiedienu un uzlabo sirdsdarbību. Palielina imunitāti, uzlabo aknu un zarnu trakta darbību.

You May Also Like

Atstāt komentāru

Komentāri būs publicēti pēc pārbaudes