Mans grozs

Kāpēc Tev būtu jāēd veselīgi? Pieci iemesli veselīgai dzīvei!

Kāpēc Tev būtu jāēd veselīgi? Pieci iemesli veselīgai dzīvei!

Ēst veselīgi ne vienmēr ir viegli, bet lēmums sākt ievērot veselīgu diētu var būt gudrākais lēmums, kādu Tu jebkad izdarīsi. Kāpēc? Veselīga ēšana ne tikai var likt Tev izskatīties un justies daudz labāk, tā arī var palīdzēt ieekonomēt Tavu naudu nākotnes veselības izmaksām.
Bet arī tad, ja tu plāno "ēst veselīgi", zināt tieši ko tas nozīmē, var būt izaicinājums. "Sekojot veselīga uztura pamatprincipiem, nozīmē izvēlēties daudz liesu gaļu, brīvē dzīvojošu vistu olas, dārzeņus, augļus, organiskus pilgraudu un piena produktus". Pareizi ēst vēl nozīmē izslēgt vai arī reti lietot uzturā ēdienus, kuriem ir augsts pievienotā cukura saturs, piesātinātie tauki un nātrijs. To visu satur lielākā daļa ātro uzkodu ēdiens, "pilno" kaloriju gāzētie dzērieni, pārstrādatas uzkodas, kā piemēram, čipsi un krekeri un jebkas, kuram ir vairāk pievienots nātrijs miligramos nekā kalorijas vienā šī ēdiena vai dzēriena porcijā.
Ja Tev vajag kādu palīdzību, lai kļūtu motivētam, šeit būs daži no top iemesliem, lai ielaistu kādu no uzturvielām bagātajiem ēdieniem savā dietā.

1. Paaugstini produktivitāti

Tāpat kā mašīnai, tavām smadzenēm vajag degvielu, lai strādātu efektīvi. Kas attiecās uz Tavu darbu - strādajot efektīvāk, tu vari nopelnīt vairāk, tā kā parasti tie, kuri vairāk sasniedz stāv pirmie rindā uz algas pielikumu vai paaugstinājumu. Cik daudz veselīga ēšana var palīdzēt? 2012. gada pētījums, kurš tika publicēts Iedzīvotāju Veselības Vadības fondā, norāda uz to, ka ēšana neveselīgi palielina par 66% iespēju zaudēt produktivitāti. Cits pētījums Arodveselības un Vides Medicīnas žurnālā , pauž to, ka neveselīga diēta izsauc visaugstāko risku zemai produktivitātei un ir viena no 19 iespējamajiem riska faktoriem, ieskaitot kustību trūkumu, hroniskas sāpes un finansiālu nestabilitāti.

2. Uzlabo garastāvokli

Tas ko Tu ēd atstāj iespaidu uz Tavām smadzenēm, ieskaitot tās daļas, kuras nosaka Tavu garastāvokli. Lai arī nav tāda viena noteika ēdiena, kurš darbotos kā antidepresants, uzturot veselīgu cukura līmeni asinīs, ievērojot regulāru un pareizu uztura uzņemšanu, palīdzēs Tev justies labāk  lielāko daļu na tavas ikdienas. Ēdiens, bagāts ar vitamīniem un minerālvielām, kā piemēram, augļi, pilngraudi un dārzeņi, ir saistīti ar kopumā zemāku depresijas risku un ir bagāti ar omega - 3 taukskābēm, kā piemēram - rieksti, lasis un citas treknās zivis.
Īsta laime nav tikai tajā, ka mēs nedzīvojam depresijā, tas arī nozīmē kopumā būt un justies labi. Pareiza ēšana var mazināt stresu. Kad jūsu ķermenis ir hroniska stresa stāvoklī, tas noārda proteīnu, lai sagatavotos cīņai, bet dažiem noteiktiem ēdieniem ir spēja apvaldīt kortizolu - stresa hormonu. Daži pētījumi parāda to, ka lietojot uzturā ēdienus, kuri bagāti ar omega-3 taukskābēm un magniju var palīdzēt samazināt kortizola līmeni. Ēdot proteīna bagātu ēdienu, ieskaitot zivi un piena produktus, var palīdzēt papildināt proteīna krājumus un uzturēt zemu kortizola līmeni.

3. Regulē svaru

Daudzi cilvēki jau zina šo, bet tas vienalga ir pelnījis vietu šajā sarakstā, ņemot vērā to, ka vairāk kā 30% no Latvijas iedzīvotājiem ir liekais svars vai aptaukošanās, un aptaukošanās izsauc vienu no pieciem miršanas gadījumiem. Pat tad, ja tas ir tikai 5-10% , samazinot savu ķermeņa svaru var samazināt asinsspiedienu, uzlabot holesterīna  līmeni un samazināt 2 tipa diabēta risku.
Vienkāršas, taču veselīgas izvēles, tādas kā, aizvietot gāzētos dzērienus ar ūdeni, izvēlēties dārzeņus čipsu vietā un pasūtīt salātus kartupeļu frī vietā, ne tikai palīdzēs jums zaudēt svaru, bet arī ietaupīs medikamentos iztērēto naudu.

4. Esi veselīgāks 

Ne katrs, kurš ir tievs ir vesels, un ne katram, kuram ir liekais svars ir veselības problēmas, taču pareiza ēšana var uzlabot pat tieva  cilvēka veselību, kurš ir apsēsts ar junk food,  jeb neveselīgu ēdienu. Par neveselīgu ēdienu var uzskatīt visu, kurš satur daudz kalorijas un maz mikroelementu, tādu kā vitamīni un minerālvielas. Tas iekļauj sevī kartupeļu čipsus, frī kartupeļus un gāzetos dzērienus.
Ja tu ēdot pastāvīgi neuzņem pietiekamu daudzumu vitamīnus un minerālvielas, kuri ir nepieciešami Tavam ķermenim, tu pakļauj sevi agras nāves riskam. 2014. gada pētījums, kurš publicēts Britu Medicīnas žurnālā, atklāj, ka apēdot katru dienu vismaz 5 augļus vai dārzeņus, samazinās risks nomirt dēļ kāda no iemesliem, kuri saistīti ar Tavu veselību.

5. Dzīvo ilgāk

Tās pašas saslimšanas, kuras liek Tev justies slikti un izmaksā daudz naudas, var arī samazināt Tavas dzīves paredzamo ilgumu. Diēta, kura sastāv no augļiem un dārzeņiem, kombinācijā ar vingrojumiem, tika asociēta ar ilgāku dzīvi, sievietēm pēc 50, saskaņā ar Amerikas Geriatru veikto pētījumu. Citi pētījumi arī parāda līdzīgu likumsakarību starp ilgu mūžu un kaloriju ierobežošanu, jeb Vidusjūras diētas ievērošanu, kura sevī ietver daudz augļus, dārzeņus un omega-3 tauksskābes, kuras iegūtas no zivīm un olīveļļas. Nav svarīgi no kuras puses uz to raugies - pareiza ēšana spēlē svarīgu lomu Tavā ilgmūžībā!

You May Also Like

Atstāt komentāru

Komentāri būs publicēti pēc pārbaudes