Mans grozs

Šķiedrvielu nozīme tavā ikdienā!

Šķiedrvielas, jeb balastvielas ir pārtikā esoši savienojumi, ko nespēj hidrolizēt cilvēka
gremošanas sistēmas fermenti. Tā kā šķiedrvielas mūsu organismā netiek sašķeltas, tām nav
uzturvērtības, tomēr šķiedrvielas ir nozīmīga mūsu uztura daļa, jo sekmē zarnu peristaltiku,
gremošanas sulu izdali un holesterīna izvadi no organisma. Mūsdienās statistikas dati ir graujoši
– Pasaules Veselības Organizācijas dati liecina par to, ka paaugstināts holesterīna daudzums ir
54% no Eiropas iedzīvotājiem, savukārt Amerikā no tā cieš 71 miljons no pieaugušajiem.
Kā vienu no ieročiem cīņā pret paaugstinātu holesterīna līmeni var minēt dzīvesveida maiņu –
fiziskās aktivitātes, veselīgs ķermeņa svars un pareizs uzturs ir pirmie soļi.
Vai zinājāt, ka šķiedrvielas spēj ne tikai izvadīt holesterīnu no organisma, bet arī samazina
taukvielu uzsūkšanos un baro baktērijas, kas mūsu organismā ražo vitamīnus! Vērtīgās
šķiedrvielas ietekmē arī mūsu sirds un asinsvadu sistēmu, mazinot dažādu saslimšanu risku.
Šķiedrvielām kopumā piemīt spēja uzlabot gremošanas sistēmas darbību, ūdenī šķīstošās
šķiedrvielas piesaista ūdeni kā rezultātā rodas želejveidīga masa, kas aizkavē mūsu kuņģa
iztukšošanos un paildzina sāta sajūtu, kas dod mums iespēju kontrolēt svaru. Šķiedrvielām
piemīt spēja kontrolēt mūsu zarnās esošo pH līmeni, kas samazina resnās zarnas vēža risku.
Galvenie škiedrvielu avoti ir graudu izstradājumi – auzu pārslas, kviešu klijas, pilngraudu maize,
rieksti, pākšaugi, dārzeņi, augļi un ogas – visi šie produkti ir pieejami un viegli iekļaujami mūsu
ikdienas maltītēs. Neatliec savu veselību uz rītdienu!

You May Also Like

Atstāt komentāru

Komentāri būs publicēti pēc pārbaudes